No acostuma a destacar el Festival de Sitges per portar grans presències, tot i que de mica en mica està revertint aquesta tendència. En aquesta edició, una de les figures homenatjades amb el Premi Màquina del Temps va ser l’actriu Maribel Verdú, que va recollir guapíssima i ovacionada a la gala de nit de l’Auditori. Encara que el fantàstic no hagi estat un gènere que hagi trepitjat massa aquesta extraordinària actriu madrilenya de 49 anys, sí que se l’havia vist a Sitges amb “Y tu mamá también” d’Alfonso Cuarón o amb “El laberinto del fauno” del també mexicà Guillermo del Toro. Enguany, Verdú presentava fora de concurs “El asesino de los caprichos”, darrer treball de Gerardo Herrero.
Es tracta d’un thriller policíac en què interpreta una malcarada inspectora de policia alcohòlica que persegueix un assassí en sèrie que mata seguint el patró dels Caprichos de Goya al ric barri de Salamanca. Verdú està impressionant, igual que la seva companya policia, una sublim Aura Garrido. El film, que s’estrena el divendres dia 18, no és gens rodó. Interpretacions al marge, la direcció d’Herrero és erràtica i a voltes desganada. Un cop més, el gran productor demostra que li falta grapa en posar-se darrere la càmera. No aporta a la història el punx que necessita i cau en un pou de llocs comuns que converteixen el que hagués pogut ser un thriller trepidant en una història rutinària i plena de convencionalismes.
Ja en l’àmbit competitiu, es va poder veure ahir la sorprenent i fresca “After midnight”, el retorn a Sitges d’un Jeremy Gardner en plena forma. Ens explica una poc convencional història d’amor amb un monstre al mig del film. En Hank viu en un poblet i està feliç i enamorat de l’Abby, amb qui porta ja deu anys. Ella, però, entén que la relació no els porta enlloc i el deixa. Hank passarà una dècada obsessionat amb la seva dissort. Assegura que a les nits una bèstia empenta la porta de fusta de la seva casa de camp. Els seus amics pensen que el desamor l’ha trastornat, però……