De Luc Besson, és un thriller d’espionatge ple de morts, sorpreses i adrenalina. La protagonista és una noia russa que arriba a París per treballar de model però, en realitat, és una assassina del KGB.
A Luc Besson li ha sortit una pel·lícula molt “tarantiniana” en tots els aspectes. A la seqüència que il·lustra la seva primera missió, Anna fa una exhibició que riu-te tu d’Uma Thurman a “Kill Bill”, mentre que l’estructura fragmentada i plena de salts temporals ens remet a “Pulp Fiction” i “Reservoir Dogs”. Els diàlegs no són tan brillants com els de Tarantino però per ser de Luc Besson estan prou bé.
Evidentment, no passarà la història. És un entreteniment per menjar crispetes però no avorreix i compta amb un repartiment excel·lent. Sasha Luss, que ja havia treballat amb Besson a “Valerian y la ciudad de los mil planetas”, és tota una revelació i l’elenc de secundaris es beneficia de les presencies de Luke Evans, Cillian Murphy i sobretot d’una gran Helen Mirren excèntricament caracteritzada.
El que grinyola és que tothom parli en anglès al quarter general del KGB però, com que aquí només s’estrena doblada, no es notarà. (Cinesa).